Het komt regelmatig voor dat een consument om een speciaal geschenk vraagt. Vooral wanneer het gaat om delicatessen. Ze willen de ontvanger dan verwennen met een keur aan lekkernijen. Bedenk steeds dat een dergelijk cadeau dan ook werkelijk delicatessen moet bevatten en dat geldt voor ieder onderdeel. Alleen topproducten mogen gebruikt worden. Een sterk punt is dan meestal om producten uit de regio te gebruiken. Dan lever je iets dat niet iedereen biedt. Maak vooraf ook een prijsafspraak, want delicatessen zijn vaak niet goedkoop. Gezien vanuit de winstmarge zijn er twee vertrekpunten. Je neemt een ruime marge voor het maken van het geschenk of je gaat alleen uit van de verkooprijzen van de artikelen en beschouwt het maken van het geschenk als een vorm van PR. 

Klik op een foto voor de vergroting.

Als basis voor een geschenk kun je natuurlijk uitgaan van een gewone kartonnen schaal. Een en ander is afhankelijk van de verkoopprijs die is afgesproken. Je kunt echter ook werken met rieten manden, kistjes en andere aantrekkelijke verpakkingsvormen. Beleg de bodem in ieder geval met gekleurde papierwol. Dat staat vrolijk. Ook houtwol is mogelijk. Zeker in combinatie met zelfgemaakte 'ouderwetse' delicatessen. 
Maak de vulling van een geschenk zo gevarieerd mogelijk. Bij voorkeur uit alle productgroepen van groente en fruit tot kaas, nootjes en drank. Hoe gevarieerder hoe aantrekkelijker. In ons voorbeeld gaan we uit van fruit, worsten, nootjes, koekjes, drank en kaas. Lekker toch?
Plaats de artikelen zodanig in de verpakking dat er geen beschadigingen kunnen ontstaan. Tussen twee flessen trek je bijvoorbeeld wat papierwol en de zachte vruchten gaan uiteraard bovenop. Zorg er ook voor dat storende etiketten zoveel mogelijk worden afgedekt en verwijder de aanwezige prijsstickers. De prijs is niet belangrijk.
Al met al maak je met een beperkt aantal producten een leuk en vooral smakelijk cadeau. Als versiering kun je nog wat bladgroente gebruiken. Doe dat echter alleen als de houdbaarheid niet in het geding is. Nu nog een verpakkingsfolie ter bescherming en er verlaat weer een tevreden klant de winkel. Op de folie kun je eventueel nog een sticker plakken van jouw bedrijf. Als extra reclame. 

 

 

 

 

- Publicatiedatum: 19 March 2017

Copyright 2021 vers-inspiratie.nl | All Rights Reserved | vers-inspiratie.nl

Vers-inspiratie is een project van b2b Communications. Powered by Wallbrink Crossmedia Groep

Advertentietarieven | Privacystatement | Email saskia@b2bcommunications.nl