De verkoop van biologische voeding is vorig jaar met tien procent gestegen, bleek deze week uit de Monitor Duurzaam Voedsel van het ministerie van Economische Zaken. De bestedingen aan biologische voeding groeien al zes jaar. Het land dat gebruikt wordt voor biologische landbouw, is volgens brancheorganisatie Bionext echter ongeveer gelijk gebleven.  Het merendeel van de ruim één miljard euro biologische voedingsomzet werd vorig jaar uitgegeven bij supermarkten, zo’n 586 miljoen. De overige miljoenen komen grotendeels uit de ambachtelijke versspeciaalzaken. “We willen graag meer biologische voedingsproducten verkopen, maar kunnen de consumentenvraag niet bijbenen,” zegt een woordvoerder van Albert Heijn in het Algemeen Dagblad. “De vraag is groter dan het aanbod.” Ook Lidl en Jumbo geven aan moeite te hebben met het vervangen van ‘reguliere’ producten door biologische alternatieven. Producten van de ene op de andere dag vervangen, zou de prijs enorm opdrijven, aldus een woordvoerder van Jumbo. Hier liggen toch kansen voor de versspecialist. 

De monitor is voor iedereen te zien op http://www.agrimatie.nl/

Gebaseerd op een artikel uit: Algemeen Dagblad
 

- Publicatiedatum: 22 November 2016

Copyright 2019 vers-inspiratie.nl | All Rights Reserved | vers-inspiratie.nl

Vers-inspiratie is een project van b2b Communications. Powered by Wallbrink Crossmedia Groep

Advertentietarieven | Privacystatement | Email saskia@b2bcommunications.nl