Foto: Achtervoeten voor de show, Lemmers Beneden Leeuwen in de ballonnen, Bridget smullen bij Marco Veenema in Soest, Onderste twee foto’s: volop te proeven bij Meesterslager Wout van de Veen  in Ederveen

Dag van de Slager 2018 - Jong geleerd, oud gedaan

Het was weer een mooi feest waar talloze klanten van genoten hebben. Jammer dat er maar zo weinig slagers meededen. 260. Kom op collega's volgend jaar gaan we voor een dubbel aantal. Aan de klanten heeft het niet gelegen. Die waren er volop. Niet alleen klanten, maar ook aspirant klanten. Leerlingen van scholen. Ze maakten worstjes en hamburgers die ze zelf konden barbecueën en opsmikkelen. en te zien aan de foto’s die voorbij kwamen maalden ze zelfs gehakt. Suzanne Steltenpool uit Hoevelaken had zelfs een speciale quiz gemaakt voor de leerlingen. Een quiz die heel wat hilariteit opwekte. Een vraag was daarvan de oorzaak: “Wat is GEEN vleesproduct?” Er was een keuze uit de antwoorden: diamanthaas, camelot, ezeltje, portobello, zadeltje en muis. Prachtig. Er is wat afgelachen om de antwoorden ezel en muis. Zo houd je de kids bij de les. Bij slager Marco Veenema in Soest, waar ik op visite was, konden de klanten niet alleen proeven van een prachtig gaar gestoofde brisket, maar konden ze ook hun eigen biefstuk afsnijden. Dat sprak enorm aan. De klanten kregen handschoentjes aan en sneden er op los. Als het gewicht binnen de gewenste normen bleef kregen ze de biefstuk zelfs helemaal gratis mee. Een prachtige promotie waar veel over werd gepraat. Bij collega Pennings in Veghel konden de klanten meedoen aan het herkennen van stukken vlees en bij Lemmers in Beneden Leeuwen deden maar liefst 45 klanten mee aan een workshop biefstuk bakken. Kortom in het hele land was genoeg te doen.

Opvallend is wel dat veel slagers zich op vrijdag en zaterdag veelal bezig hielden met barbecueën voor de deur. Iedereen kon proeven. Een prima promotie die door de relatief gemakkelijke organisatie daarachter goed te doen is. De schoolklassen kwamen meestal op de donderdag. Dan was er wat meer tijd om deze tijd slurpende activiteiten te organiseren. Prima. Niets mis mee.

Wel moet de slager wat meer worden opgepord om aan de buitenkant van zijn bedrijf actie te ondernemen. Mooie vlaggen en grote spandoeken met de wervende tekst: “Stap binnen bij de dag van de slager”,  vallen wat meer op ook voor de voorbijganger, die dan wellicht wel naar binnen stapt. Zo’n vlag of spandoek kost niet de wereld en je doet er jaren mee. Klanten moeten we hebben, want klanten is omzet. Tot volgend jaar.

- Publicatiedatum: 26 May 2018

Copyright 2019 vers-inspiratie.nl | All Rights Reserved | vers-inspiratie.nl

Vers-inspiratie is een project van b2b Communications. Powered by Wallbrink Crossmedia Groep

Advertentietarieven | Privacystatement | Email saskia@b2bcommunications.nl