Wie wil scoren, zijn omzet wil verhogen en werkt aan het verhogen van zijn klantenbinding  moet actief zijn. Steeds opnieuw originele of spraakmakende activiteiten en acties verzinnen om onder de aandacht komen. Adverteren, posten facebook en de eigen website bijhouden is niet genoeg. Organiseer eens een open dag! 

De landelijke aandacht voor de ‘Dag van de slager’ is een uitgelezen moment. Positieve reacties gegarandeerd. Het verhoog de binding met je klanten. De gunfactor staat weer op ‘aan’. 

Een ultieme manier van klantenbinding is het ‘dagje uit’. De klant wil graag weten waar zijn eten vandaan komt, en daarover kunnen vertellen. Ga met een groepje geïnteresseerde klanten naar een toeleverancier waar je veel zaken mee doet. Geef hen zo een kijkje achter de schermen. Ik ken slagers die met hun klanten richting veefokker trekken, waar ze  uitgebreid worden geïnformeerd over de manier waarop het slachtvee wordt gehouden tot het slachtrijp is. Een bevriende groente-specialist gaat af en toe op excursie bij zijn groothandel en geeft consumenten zo een kijkje achter de schermen. Zij ervaren dat het niet eenvoudig is om bij tal van geïmporteerde producten de kwaliteit overeind te houden. Een bakker zou met zijn klanten eens op bezoek kunnen gaan bij de plaatselijke korenmolen waar hij laat zien hoe het meel voor zijn speciaal-broden wordt gemalen. En wat let je om als visspecialist eens met wat mensen naar een visafslag te vertrekken? Je kijkt er je ogen uit! Zeker weten dat er klanten zijn die veel vissoorten nooit eerder hebben gezien.  

Als je lukt om een journalist van de plaatselijke krant mee te krijgen, zit je helemaal goed. Jouw excursie levert een leuk en informatief verhaal op voor de krant, jou geeft het plaatselijke bekendheid en je laat zien dat je innovatief bent en transparant. Omlijst zo’n dag met hapjes uit eigen winkel, en serveer er een drankje bij. Dat verhoogt de onderlinge sfeer. En wie de deelnemers trakteert op een feestelijke aanbieding, verdient direct al wat van de gemaakte kosten terug. Goodwill, mond-tot-mondreclame en versterkte klantenbinding doet de rest. 

© vakblad Vers-inspiratie - een uitgave van b2b Communications BV - (026) 370 00 27 - Publicatiedatum: 22 May 2018

Copyright 2019 vers-inspiratie.nl | All Rights Reserved | vers-inspiratie.nl

Vers-inspiratie is een project van b2b Communications. Powered by Wallbrink Crossmedia Groep

Advertentietarieven | Privacystatement | Email saskia@b2bcommunications.nl