Informatie is een belangrijke vorm van klantenbinding. Het overgrote deel van jouw klantenkring is namelijk nauwelijks op de hoogte van jouw producten en de mogelijkheden die je te bieden hebt. Met informeren maak je verkoopkansen.

Op een website bijvoorbeeld zie je altijd prachtige productfoto’s, feestaanbiedingen en partijen. Niks mis mee. Klanten zijn visueel ingesteld en kunnen er behoorlijk bij likkebaarden. Het effect van deze reclame-uitingen kun je echter sterk vergroten door er een goede omschrijving bij te geven.

Zet een korte omschrijving onder de foto van het gerecht of product, tekst die in één oogopslag te lezen is. Bezoekers willen de informatie zo snel en gemakkelijk mogelijk opnemen. Houd het op 10 woorden met zoveel mogelijk informatie: de naam, herkomst en eventueel de bereidingstijd. Zo schep je duidelijkheid. Dit geldt ook voor omschrijvingen van feestmogelijkheden die je aanbiedt. Een omschrijving van de producten, hulpmiddelen en eventueel het aanbieden van jouw diensten tijdens het feest zelf is hier heel belangrijk. 

Als laatste nog wat aandacht voor luxe schotels. Op internet zie je ook vaak prachtige luxe hapjesschotels en salades voorbij komen. Het water loopt je daarbij in de mond. Vaak staat hier echter niet bij welke producten er op de schotel liggen. Als je dit aangeeft kan een klant de keuze voor een bepaalde schotel gemakkelijker maken. 

Uitleg is hoognodig, want zelfs een vakman ziet niet altijd wat er wordt aangeboden. Onderscheid je van de concurrent: probeer een bepaalde sfeer in je teksten te bereiken, die je bij de concurrent niet tegenkomt. 

© vakblad Vers-inspiratie - een uitgave van b2b Communications BV - (026) 370 00 27 - Publicatiedatum: 23 July 2019

Copyright 2019 vers-inspiratie.nl | All Rights Reserved | vers-inspiratie.nl

Vers-inspiratie is een project van b2b Communications. Powered by Wallbrink Crossmedia Groep

Advertentietarieven | Privacystatement | Email saskia@b2bcommunications.nl