23-april-2018 | Door: Kiki Stender
Geslaagd

Geslaagd

Moederdag, vaderdag, valentijnsdag, Pasen, Koningsdag, grote sportevenementen als WK’s en EK’s: ondernemers pakken steevast uit met leuke acties en de lekkerste producten. In de toonbank krijgen producten bij de feestdag-passende namen. Niet voor niets, want de opbrengsten zijn bijna altijd de moeite waard. Hoog tijd om deze reeks van activiteiten uit te breiden. 

Scholieren die hun eindexamen hebben gehaald, kinderen die hun zwemdiploma krijgen, immigranten die hun inburgering met goed gevolg hebben afgelegd, het behalen van een rijbewijs: allemaal aanleidingen voor een feestje. En bij een feest hoort lekkers. 

Het is vanzelfsprekend zaak dat je nu écht wat bijzonders aanbiedt. Het heeft bij zo’n festiviteit geen enkele zin om met een simpele rollade, een stokbrood met wat vis of een zak mandarijnen aan te komen. De kunst is om producten te creëren die origineel zijn, verschrikkelijk lekker én op de een of andere manier met het feest te maken hebben. Even brainstormen met je team levert vast ludieke ideeën op. 

Wat dacht je van Mavo-muffins of Havo-ballen. De slager maakt ze van smakelijk gekruid rundergehakt met een lekkere dipsaus. Een bakker bakt ze van bladerdeeg, spijs en appel, of maakt ze van marsepein met feest-spikkels. Zwemparadijsjes zijn fruitschuitjes van harde Wenerdeeg voor de kids die hun zwemdiploma hebben gehaald. Een mooie fruitsalade voor de vmbo-leerlingen afdeling landbouw. Voor inburgeraars kun je denken aan een mooie aanbieding met puur Hollandse lekkernijen. Voor jongelui die geslaagd zijn voor hun rijbewijs maak je een ronde schotel vol lekkere hapjes, prima voor bij de feestelijke borrel. Verkoop hem als  ‘wheel of fortune’ of ‘radschotel’, om maar eens wat te noemen. Maak er een foto van en plaats die op je website en/of facebookpagina. Doe dit wel met een goede camera en belichting, zodat jouw product er ook écht lekker uitziet! Geef klanten de mogelijkheid om te reserveren en te bestellen.

Denk er eens over na, jullie zijn mans genoeg om een opvallende actie te bedenken; bij een reeds bestaand evenement, of zelfs een heel nieuw plaatselijk door jou bedachte feestdag. Blijf onder de aandacht van jouw klanten!

Terug naar boven