Wanneer je jouw bedrijf wat extra in de kijker wilt zetten, kun je uitstekend inhaken op plaatselijke feesten. Die zijn er genoeg. Een kleine zoekactie op internet brengt mij naar bloemencorco’s  in Lichtenvoorde, Winterswijk en Zundert, het suikerbietenfeest in Lemelerveld, oogstfeesten (zoals Stöppelhane in Raalte) en diverse pompdagen (feesten in kleinere dorpen rond de plaatselijke pomp). Ook in jouw vestigingsplaats is vast zo’n feest waar je op kunt inhaken. Of denk eens aan de jubilea van plaatselijke verenigingen.

Je haakt het beste in door de oorsprong van het feest bij de kop te pakken. Noem een artikel naar het dorp. Een slager uit Ruurlo stond tijdens het dorpsfeest op de markt met de enige echte Reurlse bollen (gehaktballen van Ruurlo), een andere slager ontwikkelde tijdens het bloemcorso een nieuw gerecht en versierde het met eetbare dahlia’s. Een bakker uit Friesland kwam op het idee extra lange stokbroden te bakken, ze ‘polsstokken’ te noemen en te verkopen rondom de ‘fierljep’-wedstrijden.

Het motto bij de aanpak ‘inhaken’ is: ‘blijf niet binnen, ga naar buiten!’ Vóór je winkel, daar waar het publiek langs wandelt, trek je meer aandacht. Val extra op en kom bij een oogstfeest of andere historische viering in klederdracht voor de dag; wie durft?!  

Jubilea van verenigingen vormen ook een prima aanleiding om flink aan de weg te timmeren. Maak speciale taarten of gebak, worstjes of maaltijden, vishapjes of salades en vernoem ze naar de jubilerende vereniging. Adverteer ermee, of breng ze bij de vereniging onder de aandacht door een deel van de opbrengst af te staan als sponsorbijdrage. Je kunt ook de leden extra voordeel bieden met kortingsbonnen.

Start vandaag nog met het bedenken van minimaal één ‘inhaak-actie’ voor ieder seizoen: het levert enkel voordeel op: je lift niet alleen mee op de media-aandacht rondom het festijn, maar genereert ook extra omzet. Dat je goedgemutste en positief betrokken klanten in (of voor) je winkel of kraam hebt, is daarbij heel mooi meegenomen. 

© vakblad Vers-inspiratie - een uitgave van b2b Communications BV - (026) 370 00 27 - Publicatiedatum: 26 June 2017

Copyright 2019 vers-inspiratie.nl | All Rights Reserved | vers-inspiratie.nl

Vers-inspiratie is een project van b2b Communications. Powered by Wallbrink Crossmedia Groep

Advertentietarieven | Privacystatement | Email saskia@b2bcommunications.nl