Consumenten die van plan zijn om een feestelijke schotel, een salade, maaltijd of lekkere broodjes te bestellen, willen graag weten wat ze in huis halen. In de winkel is dat geen probleem; daar worden de zintuigen geprikkeld en zien ze wat ze kopen. Op de website is dat een ander verhaal. 

De onlineverkoop heeft door de coronacrisis de afgelopen maanden een flinke vlucht genomen. Hoe maak je als versondernemer optimaal gebruik van deze trend?

Het lekkere van een bestelling zie je niet af aan een paar regels tekst. Het oog wil ook wat! Toch ontbreekt het op veel websites van kleinere ondernemers aan smul-foto’s. Terwijl juist die een bezoeker kunnen verleiden tot het plaatsen van een bestelling.

Wat te doen? Ga op zoek naar foto’s. Vraag ze op bij de organisatie waarvan je lid bent, of laat ze maken. De huidige telefoons hebben vaak heel goede camera’s. en vaak ook een voedsel-fotografeerstand. Misschien is er iemand in je kennissenkring of een medewerker met een passie voor fotografie? Maak er een gewoonte van om van de producten die besteld zijn gelijk een goede foto te maken. 

Een mooie barbecueschotel, een fruitschaal, een keur aan broodjes of een lekkere visschotel. Plaats de foto’s op je website en geef kort en bondig aan wat de consument op het plaatje ziet, voor hoeveel personen de schotel/ mand/ maaltijd bedoeld is, en geef een (richt)prijs. Op die manier hoeft de bezoekende consument niet meer te raden wat hem of haar ate wachten staat. 

Een paar punten zijn van belang wanneer je foto’s maakt. 

  • Fotografeer zodanig dat de details goed zichtbaar zijn. Zorg dat de foto scherp is! Niets is zo storend als een onduidelijk bewogen beeld.
  • Laat reclame-uitingen weg. Uw naam klein in beeld, of op een vlaggetje is voldoende. 
  • Zorg voor een rustige achter- en ondergrond, zodat de aandacht echt uitgaat naar het product. Bij voorkeur een egaal wit of zwart bord, een eenkleurige ondergrond.  
  • Let op met TL- en binnenverlichting; die beïnvloeden de kleur van jouw product vaak negatief. 
  • Bewaar de foto’s op jouw computer, dan kun je regelmatig wisselen. Dat houdt de levendigheid van de site in stand. 

Maak van ieder websitebezoek, net als in de winkel, een feestje! Zeker weten dat je er omzet aan overhoudt.

© vakblad Vers-inspiratie - een uitgave van b2b Communications BV - (026) 370 00 27 - Publicatiedatum: 18 November 2020

Copyright 2020 vers-inspiratie.nl | All Rights Reserved | vers-inspiratie.nl

Vers-inspiratie is een project van b2b Communications. Powered by Wallbrink Crossmedia Groep

Advertentietarieven | Privacystatement | Email saskia@b2bcommunications.nl