Corina Wisse is eigenaar van Slagerij Wisse in Huijbergen. Daar staat ze voor haar kernwaarden: kwaliteit, hygiëne en vriendelijkheid. Koken is haar passie. Wie houdt van volle authentieke smaken en gezelligheid, is bij haar aan het juiste adres.

Het begon 112 jaar geleden in Zeeland met huisslachtingen. Het slagersvak ging over van vader op zoon, en weer op zoon: Corina’s vader. Toen was het tijd voor de dochter. In het begin werkte Corina samen met haar vader en een van haar zussen in de slagerij, tot ze vijf jaar geleden de zaak overnam. Sindsdien bepaalt zíj de koers: “Toen ik in de zaak kwam, vond ik bijvoorbeeld dat we wat moesten doen met de toegenomen behoefte aan maaltijden en broodjes. En tja, als dochter wil je jezelf bewijzen hè. Ik wil dit bedrijf laten slagen. En als ik écht iets wil, dan zal me dat lukken”, lacht ze.

Puur en naturel

“Mijn vader wilde alles altijd zo naturel en puur mogelijk. Hij gebruikte geen marinades en andere gekkigheid. Hij verkocht nasi en bami, en dat was het. Maar tijden veranderen, dat zag hij ook wel. Het was alleen niet ‘zijn ding’. ‘Wat moet ik nou met babi-pangang en broodjes? Ik ben sláger’, vond hij.”

Ook al zwaait Corina in het ruim een eeuw oude familiebedrijf nu de scepter, ze staat er niet alleen voor: “Ik kom uit een echte slagersfamilie en een groot gezin. We zijn allemaal fan van het slagersvak. Om mij heen heb ik een leuk team verzameld en mijn vader werkt nog steeds één dag in de week in de slagerij. Mijn moeder houdt enorm van koken en bakken en ook ik heb er veel lol in om nieuwe dingen te bedenken: koken is mijn passie. Als ik wat nieuws maak, laat ik haar er altijd van proeven. Zij en mijn vader geven me nog steeds waardevolle tips.”

Huiselijker sfeer

“Natuurlijk heb ik als beginnend ondernemer wel eens mijn neus gestoten en moest ik veel leren. Ik heb daarbij gemerkt hoe belangrijk het is om duidelijk te zijn over hoe je het hebben wil in je bedrijf. Voor mij zijn dat de kernwaarden: hygiëne, vriendelijkheid en kwaliteit.” Afgelopen zomer werd de winkel, mede daarom, flink verbouwd. “De huisstijl was gedateerd, de winkel verouderd. Ik wilde de slagerij meer bij mij laten passen. De winkel moet er áltijd verzorgd en spic en span uitzien. Daarbij wilde ik een meer huiselijke sfeer creëren. Ik wil dat mensen zich uitgenodigd voelen om rustig rond te kijken, een kopje koffie te drinken en wat te eten in de lunchhoek. Hoewel dat laatste, met de huidige coronamaatregelen, nu even niet kan.” 

Kwaliteit 

Bij slagerij Wisse in de toonbank vindt de klant alleen kwaliteitsvlees; van eigen koeien, die ze bovendien zelf uitbenen. Het varkensvlees komt van een boer uit de buurt. De oudste zoon van één van haar broers, Frans Wisse, is bij haar in dienst als slager. “Pas 20 lentes jong, maar heel bekwaam”, vertelt Corina. “Ik wil weten wat ik in huis haal, en dat geldt eigenlijk voor alles”, vervolgt ze. “Daarom werk ik ook graag met Epos.” Lachend: “Ik zal eerlijk zijn: ik hou helemaal niet van vertegenwoordigers. Dan komt er weer eentje langs die vindt dat ik zijn achterhammen moet kopen. Maar wie zich een beetje in mijn winkel verdiept, weet dat ik een eigen zouterij en worstmakerij heb. We maken zoveel mogelijk zelf. Martin Hoogvliet van Epos is daarin anders. Hij komt langs met nuttige producten die goed bij mijn zaak passen. Kijk, daar wil ik wel tijd voor vrijmaken. Hij maakt er echt werk van; dat kan ik waarderen.”

Culinair

Zo attendeerde Martin haar op de producten van Cookking en Neven, waarmee Epos nu gaat uitbreiden. “Het zijn kant-en-klare gerechten, van hoge kwaliteit. Met kleine toevoegingen geef ik er mijn eigen draai aan. Er zijn meer leveranciers van dergelijke producten, maar die gerechten vind ik niet culinair genoeg. Cookking en Neven  onderscheiden zich door kwalitatief hoogstaande grondstoffen te gebruiken. Daar hou ik van: ze zorgen voor een goede basis en een volle, eerlijke smaak.” Corina heeft enkele van deze producten in haar assortiment opgenomen, waaronder de konijnenbouten en de kippenragout.

“Mensen gaan naar de kapper, de schoonheidsspecialist en de sportschool”, besluit ze. “Bij zo’n levensstijl horen goede voedingsstoffen, toch? Wie goed voor zichzelf zorgt, wil ook zijn smaakpapillen verwennen. En ik wil smaken verkopen die mijn klanten nergens anders proeft. Smaken die ze direct aan mijn slagerij doen denken.”

www.slagerijwisse.nl
www.epos-specerijen.nl

Beeld: © Peter Roek

Gevuld broodje met kippenragout

Ingrediënten

Neven Food Kippenragout, meergranenbollen, rode ui, kastanjechampignons, doperwten, peultjes, peterselie, knoflook en olijfolie.

Konijnenbouten met rode kool en aardappelpuree

Ingrediënten

Neven Food konijnenbout (702678), aardappelpuree, Bieze Rode Kool (700323), bimi, shimeji en chioggia.

De ondernemer en EPOS: een idee van twee

Menig collega ging u voor in de EPOS-rubriek ‘een idee van twee’. Versspecialisten delen op deze pagina’s met de lezers van Vers-inspiratie hun favoriete recepten, vertellen over hun bedrijf, waar ze trots op zijn en waar ze hun inspiratie vandaan halen. Heeft u ook een leuk recept met Epos-producten en krijgt u daar enthousiaste reacties op van uw klanten? Meld u dan aan: misschien wordt ook u gekozen voor één van de uitgaves.

www.epos-specerijen.nl 

© vakblad Vers-inspiratie - een uitgave van b2b Communications BV - (026) 370 00 27 - Publicatiedatum: 23 October 2020

Copyright 2020 vers-inspiratie.nl | All Rights Reserved | vers-inspiratie.nl

Vers-inspiratie is een project van b2b Communications. Powered by Wallbrink Crossmedia Groep

Advertentietarieven | Privacystatement | Email saskia@b2bcommunications.nl