Facebook is een wereld op zich, waar in sommige gevallen andere regels gelden dan in het echte leven. Toch zijn er niet heel veel beperkingen waar u tegen aan zult lopen. Om de eerste stappen in de wereld van Facebook wat makkelijker te laten verlopen hebben we hieronder een aantal punten uitgeschreven die u helpen om zo veel mogelijk uit Facebook te halen als marketingtool.

Neem deel aan de gesprekken

Start niet alleen  gesprekken, maar neem ook deel aan deze online gesprekken. Door te communiceren met uw doelgroep weten zij dat u ook meeleest,  luistert en nadenkt over wat er gezegd wordt. Gehoord worden is een belangrijk aspect voor klanten.

Blijf zakelijk op uw bedrijfspagina

Het kan verleidelijk zijn om erg informeel te reageren op bekenden die op uw fanpagina reageren. Blijf u er altijd van bewust dat u op uw fanpagina dingen  plaatst uit naam van uw bedrijf. Houd dus in uw achterhoofd: wat wilt u dat mensen over u lezen op internet. Blijf dus altijd vriendelijk en beleefd, wie er ook  reageert. Want wat u op internet plaatst krijgt u er niet gemakkelijk weer af.

Luister goed

Uw doelgroep wil gehoord worden, het idee hebben dat er iets gedaan wordt met hun suggesties. Of dit nu positieve feedback is of misschien zelfs een lacht. Laat merken dat u dit leest en dat u er wat mee doet.

Maak niet alleen maar reclame

Zodra u uw fanpagina alleen maar gaat gebruiken voor reclames en vergeet te communiceren met uw doelgroep, dan haken de bezoekers snel af. Houd in  uw achterhoofd altijd dat bezoekers online potentiële klanten zijn en dat u ze ook zo moet behandelen. Overspoel ze dus niet met alleen maar aanbiedingen, maar laat ook een andere kant van uw winkel zien.

Kijk wat bij uw onderneming past

Net als bij Twitter geldt, doe het gewoon! Geef het de tijd om Facebook te begrijpen, niemand snapt het van a tot z in één dag. Fouten maken mag, als u  maar altijd achter uw berichten staat. Vind een aanspreekvorm die u prettig vindt en kijk welke frequentie uit komt in uw werkzaamheden.

- Publicatiedatum: 19 February 2016

Copyright 2021 vers-inspiratie.nl | All Rights Reserved | vers-inspiratie.nl

Vers-inspiratie is een project van b2b Communications. Powered by Wallbrink Crossmedia Groep

Advertentietarieven | Privacystatement | Email saskia@b2bcommunications.nl