Sneller dan ooit is het winkellandschap in Nederland aan het veranderen...Na jarenlange evolutie is er nu revolutie. De internetrevolutie! De kranten staan er vol van en iedere winkelier heeft ermee te maken. Dit is niet erg; het biedt ook heel veel kansen. Als winkelier moet je echter wel mee veranderen met de consument om deze als klant niet te verliezen. Niets doen is geen optie. Dit geldt niet alleen voor kleding, reizen, boeken, elektronica en zeker óók voor de verswinkels!

Het zijn niet alleen de bestaande grote retailers zoals Albert Heijn die vol inzetten op online winkelen, ook geheel nieuwe spelers betreden de markt. Wie had er twee jaar geleden van HelloFresh gehoord?! Inmiddels bezorgen ze bij meer dan 70.000 gezinnen in Nederland wekelijks een maaltijdbox met alle boodschappen erin; ook vlees! Het is dus een rechtstreekse concurrent van de slager en groentespecialist.

V&D, Halfords, Schoenenreus, DA, Selexys, Manfield, Oad en vele anderen dachten dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen met het online winkelen, "we hebben toch een prachtige winkel?!". Helaas kwamen daar geen (of te weinig) klanten meer. De consument, zeker de jongere, laat zich immers steeds meer leiden door gemak. Deze onderschattingsfout gaat u niet maken!

Daarom heeft Interkring Vers VersConnect opgericht, samen met de online experts van Graaggedaan.nl. Hierdoor kunnen wij u heel goed en persoonlijk helpen met uw stappen op de digitale snelweg.

Online strategie

Een goede online strategie verstrekt uw winkel en is essentieel om te overleven! Wat houdt dat in?

  1. Een mooie professionele website die ook goed te gebruiken is op mobiele apparaten zoals tablets en smartphones. 
  2. Een webwinkel met uw assortiment. Uiteraard voorzien van mooie foto's. Zeker, klanten zullen via uw webwinkel gaan bestellen, maar minstens zo belangrijk; ze oriënteren zich. Door uw assortiment te laten zien verleidt u de consument om naar uw winkel te komen. De ervaring heeft inmiddels geleerd dat u door een goede website/webshop nieuwe gezichten in de winkel gaat zien; online gekeken, in de winkel kopen.
  3. Vindbaarheid op Google
  4. Promotie via social media: Facebook campagnes werken uitstekend om uw verhaal te vertellen; hoe worden uw producten gemaakt, wat gebeurt er achter de schermen?! Op deze manier verzamelt u 'fans' van uw winkel die u vervolgens kunt benaderen en verleiden met uw producten.

Bent u de volgende versspecialist die met de hulp van VersConnect succesvol online is? 

Wilt u weten wat VersConnect voor u kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact op met uw Interkring Vers verkoopadviseur of direct met VersConnect via email: info@versconnect.nl of telefonisch: 0800-8377266.

Voor Slagerij Siem van der Gragt uit Amsterdam heeft VersConnect de website en webshop verzorgt. Daarnaast heeft de Google Business View ervoor gezorgd dat deze ondernemer inmiddels op nummer 1 binnenkomt via Google op de zoekwoorden "Slager Amsterdam" en "Ecologische slager".

Google Business View, oftewel 'binnenkijken' is een eenvoudige manier om de consument thuis een kijkje in uw winkel te bieden. Bovendien verbetert dit uw vindbaarheid op Google.

In de eerste twee maanden hebben al 11.000 mensen een online kijkje in zijn winkel genomen! Daarnaast behaalde deze ondernemer een online omzetgroei van 38% in 2015, t.o.v. 2014."

Slagerij Anthonis uit Veldhoven koos ervoor om samen met een aantal andere lokale verswinkeliers online te gaan. Dit is een unieke mogelijkheid die Graaggedaan.nl biedt; niet alleen een eigen webwinkel, maar ook samenwerken met lokale collega’s op Graaggedaan.nl. Dit biedt de consument extra gemak! Ook slagerij Anthonis is hiermee erg succesvol.

- Publicatiedatum: 18 January 2016

Copyright 2021 vers-inspiratie.nl | All Rights Reserved | vers-inspiratie.nl

Vers-inspiratie is een project van b2b Communications. Powered by Wallbrink Crossmedia Groep

Advertentietarieven | Privacystatement | Email saskia@b2bcommunications.nl